Suka Bloq Ini ?

Coca cola,Pepsi,Tropicana twister ada mengandungi darah HIV???

Malam tadi sedang asyik menonton tv aku dberitahu oleh uzband aku yg air cola,pepsi & tropicana twister sekarang ni sudah tercemar dgn darah pekerja yg +ve HIV...info tu pun dpt dr laman web ni jgak.sejauh mana kebenaran nya aku pun ✘ pasti..


dr sumber HMetro:

berikut adalah sms yg dihantar :

“Utk beberapa hari akan datang, jangan mengambil minuman dari mana – mana produk dari syarikat Pepsi, Tropicana juice, Slice, 7UP, Coke dan lain – lain kerana ada pekerja dari syarikat itu telah menambah darahnya yang tercemar dengan HIV. Tengok Ntv7. Sebarkan kepada orang tersayang”


“the next few days, do not drink any prdct frm pepsi compny like Pepsi,Tropicana Juice,Slice,7up, Coca Cola,etc,as a worker frm the cmpny added his bloog cntaminatd wit HIV.watch NTV7.plz 4ward this 2 every1 u care abt.”


Naib Presiden Pemasaran Permanis Sdn Bhd, Hemalatha Ragavan, berkata ada individu yang cuba menyebarkan SMS palsu itu tanpa usul periksa. Penyebaran tentang isu ini sebenar nya dari bulan JULAI 2011 lagi tp sampai sekarang pun org masih nak forward lagi.

ada juga sumber yang mengatakan ✘yah nak percaya sangat,sebab apa??
  • tiada laporan rasmi mengenai semua air tersebut mengandungi darah HIV+
  • virus HIV ✘ hidup lama diluar badan manusia



 P/s : kalau tak minum terus air tu pun takpe..heh hee..(paham² jer laa..)



                           suke??tekan like...^^

2 comments:

atiqa aris said...

xpayah minom langsong je dah.kn sng agpon bnde tu manis nnti kene kencing manis.

Adinda fiQhummie said...

aa..setuju sgt lbh2 agi kpd org yg x dpt jauh dr air cola tu..alahai~

Copyright @ Mama Auni